Országos iskolai felvilágosító kampány

Országos iskolai felvilágosító kampány

Az ország 19 városának 23 iskolájában tartottak a tizenévesek számára nőgyógyászati és urológiai edukációs előadásokat a Richter Gedeon Nyrt. és a H2Online Kft. által támogatott országos felvilágosító kampány keretében.

A kampány szakmai hitelességéhez a Richter Gedeon Nyrt. tradicionális hírneve adta a garanciát, melyhez a H2Online Kft. által üzemeltetett KamaszPanasz néven futó internetes portál biztosította a fiatalokhoz könnyebben eljutó modern, online kommunikációs csatornát.

A szervezés az iskolák – általános iskolák, gimnáziumok, szakközépiskolák egyaránt – megkeresésével

kezdődött, akik rövid tájékoztatást kaptak arról, hogy mi a kampány célja, és mit tudunk mi nyújtani ennek a célnak az eléréséhez.

A megkeresett több mint 50 iskolából a fele jelezte, hogy szeretnének élni a lehetőséggel, így végül közülük választotta ki cégünk azt a 23 iskolát, ahol meg is valósultak az előadások. A kiválasztás elsősorban az alapján történt, hogy országos szinten minél nagyobb legyen a lefedettség, így minden megyeszékhelyen legalább egy iskola részt vett a kampányban.

A kiválasztott iskolákkal több alternatív időpont is egyeztetve lett, melyek alapján a Richter Gedeon Nyrt. orvoslátogatói egy urológust és egy nőgyógyászt kerestek az adott városban vagy térségében, akik ellátogattak a helyszínre és megtartották a felvilágosítást. Az orvosok megválasztásánál elsődleges szempont volt az átlagon felüli nyitottság az edukációs tevékenységre és a gyerekekkel való kommunikációra.

Mindeközben a szervező H2Online elkészítette a diákoknak szánt promóciós anyagokat, melyek célja, hogy megismertessék a fiatalokkal a kamaszpanasz.hu portál egészségügyi tartalmait, amely számos a témához kapcsolódó cikkel és teszttel kívánja szélesíteni a korosztály ismereteit, és választ adni a felmerülő kérdéseikre.

Tapasztalataink szerint a visszajelző iskolákban az érdeklődés és az aktivitás nagy volt, ami néhány kivételtől eltekintve megkönnyítette az együttműködést. A tanárok véleménye és tapasztalata szerint nagy szükség van a diákok felvilágosítására, valamint maguk a diákok (a kampány során közel 1500-an) is úgy vélekedtek egy-egy előadás után, hogy hasznos és részben új információkkal gazdagodtak. Köztük a „legnépszerűbb” témáknak a fogamzásgátlás, az óvszerhasználat, a nemi betegségek felismerése és elkerülése, valamint az abortusz menete számított.

A kampányban részt vett összes iskola jelezte, hogy szeretne hagyományt teremteni, és jövőre ugyanígy vár minket és a szakorvosokat.

Mit csinálnánk másként?

A szervezés során a legnagyobb nehézséget egyértelműen az iskolák és az orvosok által megadott időpontok összeegyeztetése jelentette. Hiába volt iskola, ahol az előadást igényelték, ha nem volt meg hozzá a szakorvos, aki el tudott menni a helyszínre. Logikusabb és könnyebb kivitelezést tett volna lehetővé, ha előbb az orvosok szervezése történt volna meg, és az ő körzetükben keres a H2Online az előadásra nyitott iskolát.

Megosztás

Hozzászólás írása

You must be logged in to post a comment.