H2Online előadások a ReklámFeszten

H2Online előadások a ReklámFeszten

Napjainkban az egészségügyi kommunikációs piacon az egészségügyi tartalmak iránt töretlen az érdeklődés, évről évre nő azoknak a száma, akik a legkülönbözőbb csatornákon keresik az őket érdeklő információkat.

Az egészségügyi rendszer egyik legnagyobb betegsége, hogy kommunikációs szakadék van az információra éhes betegek és az egészségügyi információt birtoklók között. Ezt a szakadékot kell áthidalni úgy, hogy a kommunikációs piac szereplői valamennyien tevékenyen részt vállaljanak az információs szakadék feloldásában.

Erről tanácskoztak a Reklámfeszt szakmai rendezvényén az “Egészség reklámja – az egészségmarketing lehetőségei Magyarországon” című konferencia résztvevői. A rendezvényt Beke Zsuzsa, a Magyar Reklámszövetség alelnöke és Morva Gábor, a Magyar Pr Szövetség alelnöke nyitotta meg. Levezető elnök: G. Németh György, a  napidoktor.hu főszerkesztője.

Az egészségügyi szolgáltatóknak sokkal intenzívebben kell kapcsolódniuk a betegek egymás között folytatott párbeszédeibe, hogy érdemben tudjanak válaszolni az egészséggel és a  betegségekkel kapcsolatos kérdésekre. Ez az alapja a magasabb szintű szakmai kommunikációnak, annak érdekében, hogy hatékonyabb legyen a gyógyítás és a megelőzés is.

Az egészségügyi szolgáltatók számára ez nemcsak rövidebb utat jelenthet az ellátás folyamatában, hanem a szolgáltatásaik iránt elkötelezett, támogató közösséget is építhetnek általa – hangsúlyozta Varga-Tarr Sándor, az Egészségügyi Média Szövetség szakértője. Az elmúlt években számos kutatatás is megerősítette, hogy az emberek egyre nagyobb figyelmet fordítanak a saját és a családjuk egészségére.

Az egészség, mint fontos döntési tényező tovább erősödött, egyre több termék- és szolgáltatási kategóriában jelenik meg a fogyasztás mozgatórugójaként.

A közfinanszírozott egészségügyben egyre kevésbé bíznak az emberek, ha az egészségük hosszú távú fenntartásáról van szó, és egyre több olyan terméket vásárolnak, szolgáltatást vesznek igénybe, amely az egészségüket támogatja. Az egészségcélú költések mintegy 20%-os növekedése elsősorban a fogyasztási szerkezet átalakulásának következménye, ugyanis egyre több termék- és szolgáltatási csoportban jelenik meg az egészség, mint fontos döntési szempont – mondta Lantos Zoltán, a GFK Global igazgatója.

A média feladata

A piaci trendekből kiolvasható, hogy az érdeklődők keresik a célzott és minőségi tartalmakat. A médiatulajdonosok feladata, hogy a minőségi tartalmakat a lakosság felé a legújabb csatornákon keresztül is eljuttassák, a hirdetői piac számára pedig hatékony, célzott elérést biztosító megoldásokat alakítsanak ki – hangsúlyozta Lukács Katalin, a H2Online igazgatója.

Napjainkban az internet az egészségügyi kommunikáció és marketing domináns csatornájává vált. Ez a tény jelentősen befolyásolta a betegek, az orvosok és az egészséghez kapcsolódó iparágak viselkedését és a rendszerben betöltött pozícióját.

A közösségi média és a mobilplatform jelentőségére, a bennük rejlő lehetőségekre és az esetleges veszélyekre hívta fel a figyelmet Gyarmati Gábor online szakértő. Az egészség nagy kincs, és ezt nem csak a fogyasztó, hanem a reklámozók is tudják.

Ugyanakkor bármilyen termék reklámjában is hangzik el az egészséggel kapcsolatban reklámígéret, azoknak igaznak kell lenniük, és szigorú  szabályoknak kell megfelelniük. A fogyasztóknak a virtuális térben történő kommunikációja esetében felmerül a kérdés, hogy hol van a szólásszabadság és az irányított üzenet (burkolt reklám) határa- hívta fel a figyelmet dr. Fazekas Ildikó, az Európai Önszabályozó Reklám Szervezet (EASA) elnöke.

(napidoktor.hu)

Megosztás

Hozzászólás írása

You must be logged in to post a comment.